Hoe geef je les over de Holocaust aan een multiculturele klas?
Nieuws | door Katie Digan
25 maart 2021 | Docenten die lesgeven over de Holocaust aan multiculturele klassen moeten de achtergronden van hun leerlingen meenemen in het voorbereiden van de lessen, zo concluderen onderzoekers van de Universiteit Utrecht. Op die manier kunnen ze beter omgaan met de diverse perspectieven die verschillende leerlingen op de Holocaust hebben.
De onderzoekers komen tot deze conclusie in een onlangs gepubliceerd artikel waarin zij de ervaringe
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek