Hoe geef je les over de Holocaust aan een multiculturele klas?
Nieuws | door Katie Digan
25 maart 2021 | Docenten die lesgeven over de Holocaust aan multiculturele klassen moeten de achtergronden van hun leerlingen meenemen in het voorbereiden van de lessen, zo concluderen onderzoekers van de Universiteit Utrecht. Op die manier kunnen ze beter omgaan met de diverse perspectieven die verschillende leerlingen op de Holocaust hebben.

De onderzoekers komen tot deze conclusie in een onlangs gepubliceerd artikel waarin zij de ervaringe
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Erasmus Universiteit schrijft geneeskundestudent uit: ‘gevaar voor patiëntveiligheid’
Fysieke aanwezigheid bij hbo-voltijdstudenten een voorspeller van studiesucces
Hoger onderwijs moet profielwerkstuk serieuzer nemen voor meer studiesucces
De docent die de weg wijst, wordt allengs belangrijker in de impulsmaatschappij
‘Onderzoeksvisitaties reproduceren universiteit als koloniaal instituut en witte leugen’
