Hogere eisen dagen studenten succesvol uit

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Literatuurverwijzingen
Betere studieresultaten dankzij ‘Nominaal is normaal’
Adriaans, M., Baars, G., Van der Molen, H., & Smeets, G. (2013). Betere studieresultaten dankzij ‘Nominaal is normaal’. Thema Hoger Onderwijs, 20(1), 30-34.
De BSA-norm: minimumeis of streefwaarde?
Arnold, I. J. M. (2012). De BSA-norm: minimumeis of streefwaarde? Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 3, 4-8.
Which Students Benefit Most From an Intervention Promoting Study Success?
Baars, G. J., Schmidt, H. G., Hermus, P., van der Molen, H. T., Arnold, I. J., & Smeets, G. (2021). Which Students Benefit Most From an Intervention Promoting Study Success? submitted.
Impact of binding study advice on study behavior and pre-university education qualification factors in a problem-based psychology bachelor program
De Koning, B. B., Loyens, S. M. M., Rikers, R. M. J. P., Smeets, G., & Van der Molen, H. T. (2014). Impact of binding study advice on study behavior and pre-university education qualification factors in a problem-based psychology bachelor program. Studies in Higher Education 39(5), 835-847.
The role of the assessment policy in the relation between learning and performance
Kickert, R., Stegers-Jager, K. M., Meeuwisse, M., Prinzie, P., & Arends, L. R. (2018, Mar). The role of the assessment policy in the relation between learning and performance. Medical Education, 52(3), 324-335. https://doi.org/10.1111/medu.13487
Tijd om te studeren. Een onderzoek naar tijdbesteding en studiesucces in leeromgevingen
Meeuwisse, M., van Wensveen, P., & Severiens, S. E. (2011). Tijd om te studeren. Een onderzoek naar tijdbesteding en studiesucces in leeromgevingen. In Studiesucces in de Bachelor: Drie onderzoeken naar factoren die studiesucces in de Bachelor verklaren (pp. 88-123). Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. https://onderwijsonderzoekblog.files.wordpress.com/2016/03/studiesucces-in-de-bachelor-rapport.pdf
Changes in examination practices reduce procrastination in university students
Schmidt, H. G., Baars, G. J., Hermus, P., van der Molen, H. T., Arnold, I. J., & Smeets, G. (2021). Changes in examination practices reduce procrastination in university students. European Journal of Higher Education, 1-16.
Meest Gelezen
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
Kamer roept op tot schrappen taaltoets
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
Afspraken met OCW zijn uitgewist alsof ze nooit hebben bestaan, stelt Tilburg University
