Hogere eisen dagen studenten succesvol uit
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Betere studieresultaten dankzij ‘Nominaal is normaal’
Adriaans, M., Baars, G., Van der Molen, H., & Smeets, G. (2013). Betere studieresultaten dankzij ‘Nominaal is normaal’. Thema Hoger Onderwijs, 20(1), 30-34.
De BSA-norm: minimumeis of streefwaarde?
Arnold, I. J. M. (2012). De BSA-norm: minimumeis of streefwaarde? Tijdschrift voor Hoger Onderwijs & Management, 3, 4-8.
Which Students Benefit Most From an Intervention Promoting Study Success?
Baars, G. J., Schmidt, H. G., Hermus, P., van der Molen, H. T., Arnold, I. J., & Smeets, G. (2021). Which Students Benefit Most From an Intervention Promoting Study Success? submitted.
Impact of binding study advice on study behavior and pre-university education qualification factors in a problem-based psychology bachelor program
De Koning, B. B., Loyens, S. M. M., Rikers, R. M. J. P., Smeets, G., & Van der Molen, H. T. (2014). Impact of binding study advice on study behavior and pre-university education qualification factors in a problem-based psychology bachelor program. Studies in Higher Education 39(5), 835-847.
The role of the assessment policy in the relation between learning and performance
Kickert, R., Stegers-Jager, K. M., Meeuwisse, M., Prinzie, P., & Arends, L. R. (2018, Mar). The role of the assessment policy in the relation between learning and performance. Medical Education, 52(3), 324-335. https://doi.org/10.1111/medu.13487
Tijd om te studeren. Een onderzoek naar tijdbesteding en studiesucces in leeromgevingen
Meeuwisse, M., van Wensveen, P., & Severiens, S. E. (2011). Tijd om te studeren. Een onderzoek naar tijdbesteding en studiesucces in leeromgevingen. In Studiesucces in de Bachelor: Drie onderzoeken naar factoren die studiesucces in de Bachelor verklaren (pp. 88-123). Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. https://onderwijsonderzoekblog.files.wordpress.com/2016/03/studiesucces-in-de-bachelor-rapport.pdf
Changes in examination practices reduce procrastination in university students
Schmidt, H. G., Baars, G. J., Hermus, P., van der Molen, H. T., Arnold, I. J., & Smeets, G. (2021). Changes in examination practices reduce procrastination in university students. European Journal of Higher Education, 1-16.
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek