Ervaringen met hybride klaslokalen voor deeltijdstudenten
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Tjark Huizinga :
Dr. Tjark Huizinga is als docent en onderzoeker betrokken bij het Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs van hogeschool Saxion.
Anne Lohuis :
Anne Lohuis (Msc.) is als onderwijskundige en onderzoeker betrokken bij Saxion Parttime School.
Rosalien van der Meer :
Rosalien van der Meer (MSc.) is als docent en onderzoeker betrokken bij het Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs van hogeschool Saxion.
Judith Zwerver-Bergman :
Judith Zwerver-Bergman (MSc.) is als onderwijsadviseur en onderzoeker betrokken bij Teaching and Learning Centre van hogeschool Saxion.
Margreet Engelhart :
Drs. Margreet Engelhart is als teamleider Kwaliteitsmanagement en Research verbonden aan de Saxion Parttime School.
Literatuurverwijzingen
Synchromodal classes: Designing for shared learning experiences between face-to-face and online students
Bell, J., Sawaya, S., & Cain, W. (2014). Synchromodal classes: Designing for shared learning experiences between face-to-face and online students. International Journal of Designs for Learning, 5(1). https://doi.org/10.14434/ijdl.v5i1.12657
Teaching for quality learning at university: What the student does
Biggs, J. B., & Tang, C. (2011). Teaching for quality learning at university: What the student does (3rd ed.). New York: McGraw-Hill Education (UK).
Design and implementation factors in blended synchronous learning environments: Outcomes from a cross-case analysis
Bower, M., Dalgarno, B., Kennedy, G. E., Lee, M. J. W., & Kenney, J. (2015). Design and implementation factors in blended synchronous learning environments: Outcomes from a cross-case analysis. Computers and Education, 86, 1-17. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.03.006
De docent als sleutelfiguur bij blended learning
Demedts, L., Raes, F., Spittaels, O., Lust, G., & Van Puyenbroeck, H. (2015). De docent als sleutelfiguur bij blended learning. TheMa,1(1), 23 – 28.
The teacher as designer of competency-based education
Hoogveld, A. W. M. (2003). The teacher as designer of competency-based education. Doctoral dissertation, Heerlen: Open University The Netherlands.
Ondersteuning op curriculumontwikkelexpertise van docentontwikkelteams
Huizinga, T., Nieveen, N., Handelzalts, A. & Voogt, J. M. (2013). Ondersteuning op curriculumontwikkelexpertise van docentontwikkelteams. Pedagogische Studiën, 90(3), 4–20.
De implementatie van het didactisch concept Flipped Classroom in het deeltijdonderwijs in het hbo
Lohuis, Huizinga, 't Mannetje, & Visscher-Voerman (2021). De implementatie van het didactisch concept Flipped Classroom in het deeltijdonderwijs in het hbo. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 39(1), 05-18.
Validating a Measurement Tool of Presence in Online Communities of Inquiry
Swan, K., Richardson, J. C., Ice, P., Garrisson, D. R., Cleveland-Innes, M., & Ben Arbaugh, J. (2008). Validating a Measurement Tool of Presence in Online Communities of Inquiry. e-Mentor, 2(24), 1-12