Ervaringen met hybride klaslokalen voor deeltijdstudenten

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Tjark Huizinga :
Dr. Tjark Huizinga is als docent en onderzoeker betrokken bij het Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs van hogeschool Saxion.

Anne Lohuis :
Anne Lohuis (Msc.) is als onderwijskundige en onderzoeker betrokken bij Saxion Parttime School.

Rosalien van der Meer :
Rosalien van der Meer (MSc.) is als docent en onderzoeker betrokken bij het Lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs van hogeschool Saxion.

Judith Zwerver-Bergman :
Judith Zwerver-Bergman (MSc.) is als onderwijsadviseur en onderzoeker betrokken bij Teaching and Learning Centre van hogeschool Saxion.

Margreet Engelhart :
Drs. Margreet Engelhart is als teamleider Kwaliteitsmanagement en Research verbonden aan de Saxion Parttime School.
Literatuurverwijzingen
Synchromodal classes: Designing for shared learning experiences between face-to-face and online students
Bell, J., Sawaya, S., & Cain, W. (2014). Synchromodal classes: Designing for shared learning experiences between face-to-face and online students. International Journal of Designs for Learning, 5(1). https://doi.org/10.14434/ijdl.v5i1.12657
Teaching for quality learning at university: What the student does
Biggs, J. B., & Tang, C. (2011). Teaching for quality learning at university: What the student does (3rd ed.). New York: McGraw-Hill Education (UK).
Design and implementation factors in blended synchronous learning environments: Outcomes from a cross-case analysis
Bower, M., Dalgarno, B., Kennedy, G. E., Lee, M. J. W., & Kenney, J. (2015). Design and implementation factors in blended synchronous learning environments: Outcomes from a cross-case analysis. Computers and Education, 86, 1-17. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2015.03.006
De docent als sleutelfiguur bij blended learning
Demedts, L., Raes, F., Spittaels, O., Lust, G., & Van Puyenbroeck, H. (2015). De docent als sleutelfiguur bij blended learning. TheMa,1(1), 23 – 28.
The teacher as designer of competency-based education
Hoogveld, A. W. M. (2003). The teacher as designer of competency-based education. Doctoral dissertation, Heerlen: Open University The Netherlands.
Ondersteuning op curriculumontwikkelexpertise van docentontwikkelteams
Huizinga, T., Nieveen, N., Handelzalts, A. & Voogt, J. M. (2013). Ondersteuning op curriculumontwikkelexpertise van docentontwikkelteams. Pedagogische Studiën, 90(3), 4–20.
De implementatie van het didactisch concept Flipped Classroom in het deeltijdonderwijs in het hbo
Lohuis, Huizinga, 't Mannetje, & Visscher-Voerman (2021). De implementatie van het didactisch concept Flipped Classroom in het deeltijdonderwijs in het hbo. Tijdschrift voor Hoger Onderwijs, 39(1), 05-18.
Validating a Measurement Tool of Presence in Online Communities of Inquiry
Swan, K., Richardson, J. C., Ice, P., Garrisson, D. R., Cleveland-Innes, M., & Ben Arbaugh, J. (2008). Validating a Measurement Tool of Presence in Online Communities of Inquiry. e-Mentor, 2(24), 1-12
Meest Gelezen
Minister schrapt taaltoets niet, zegt hij tegen Kamer: “Haalt doelstelling WIB onderuit”
‘Collega’s, opoffering Psychologie door UNL raakt ons allemaal’
“Liefdeloze productiviteitseisen” bemoeilijken ouderschap voor jonge wetenschappers
“Betekenisvol praktijkgericht onderzoek in economisch domein kan niet toegepast zijn”
‘Laat psychologie niet verdwijnen achter de dijken’
