Met digitalisering van het hoger onderwijs rekent het Rijk zich onterecht rijk
Opinie | door Peter van Baalen & Paul A. Kirschner & Monique Volman & Lucy Wenting & Frank Zuijdam
6 april 2021 | "Het is naïef om te denken dat de ‘race to the bottom’ wat betreft de werkdruk van docenten een halt kan worden toegeroepen met automatisering van docenttaken", beargumenteren onderzoekers van de Open Universiteit en de Universiteit van Amsterdam. Zij reageren op de onlangs geopperde mogelijkheden om het hoger onderwijs verder te digitaliseren.
Het spel is op de wagen. In voorbereiding op de kabinetsformatie is onlangs de nota Ambtelijke verk
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Skills, tasks and technologies: Implications for employment and earnings
- Acemoglu, D., & Autor, D. (2011). Skills, tasks and technologies: Implications for employment and earnings. In Handbook of labor economics (Vol. 4, pp. 1043-1171). Elsevier.
New Laws of Robotics: Defending Human Expertise in the Age of AI
- Pasquale, F. (2020). New Laws of Robotics: Defending Human Expertise in the Age of AI. Cambridge, MA & London, VK: Belknap Press.
The fourth education revolution
- Seldon, A., & Abidoye, O. (2018). The fourth education revolution. Legend Press Ltd
Variables associated with achievement in higher education: A systematic review of meta-analyses
- Schneider, M., & Preckel, F. (2017). Variables associated with achievement in higher education: A systematic review of meta-analyses. Psychological bulletin, 143(6), 565-600
Should robots replace teachers? AI and the future of education
Selwyn, N. (2019). Should robots replace teachers? AI and the future of education. Indianapolis, IN: John Wiley & Sons, Indiapolis (USA)