Nederlandse verkiezingscampagnes moeten gereguleerd worden
Interview | door Katie Digan
28 april 2021 | Grote sommen geld ontvangen van buitenlandse en binnenlandse donateurs en online politieke advertenties toespitsen op de individuele kiezer die ze te zien krijgt: in verkiezingstijd mag het in Nederland allemaal. Promovendus Leon Trapman onderzoekt wat de juridische mogelijkheden zijn om beperkingen aan verkiezingscampagnes te stellen. “Het is krankzinnig dat D66 een miljoen euro mocht krijgen van een tech-miljardair.”
Trapman promoveert aan de Radboud Universiteit op een onderzoek naar Nederlandse verkiezingscampagne
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu