Onderwijssector heeft nog weinig grip op vaardigheden studenten

Interview | door Eva Baaren
19 mei 2021 | Binnen het hoger onderwijs is het ontwikkelen en toetsen van vaardigheden een veelbesproken thema. Maar welke kennis hebben we over de ontwikkeling daarvan, en wat doen de sectoren in het primair en voortgezet onderwijs daarmee? Dit en meer vroeg ScienceGuide aan onderwijseconoom Trudie Schils, die donderdag haar inaugurele rede houdt aan de Universiteit Maastricht.
““Een econoom is vooral geïnteresseerd in hoe mensen keuzes maken als er sprake is van schaarste. Dat kun je ook toepassen op het onderwijsdomein”, vertelt onderwijseconoom Trudie Schils. Beeld: Trudie Schils.
“Veel mensen weten niet wat een onderwijseconoom doet”, begint Schils, “maar het zit zo: een e
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK