Academische leerkracht verlaat po door gebrek aan uitdaging en beloning

Nieuws | de redactie
15 juni 2021 | Academisch geschoolde leraren worden onvoldoende uitgedaagd en krijgen niet meer betaald dan andere leraren. Dit kan funest zijn voor de motivatie, het werkplezier en de loopbaanmogelijkheden, blijkt uit nieuw onderzoek in opdracht van het ministerie van OCW. Veel van deze docenten verlaten het onderwijs dan ook.
Klaslokaal op een basisschool – Foto: Onderwijsgek (CC BY-SA 3.0)
Sinds 2008 is er de mogelijkheid om via een academische opleiding opgeleid te worden tot leerkracht
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK