Academische leerkracht verlaat po door gebrek aan uitdaging en beloning
Nieuws | de redactie
15 juni 2021 | Academisch geschoolde leraren worden onvoldoende uitgedaagd en krijgen niet meer betaald dan andere leraren. Dit kan funest zijn voor de motivatie, het werkplezier en de loopbaanmogelijkheden, blijkt uit nieuw onderzoek in opdracht van het ministerie van OCW. Veel van deze docenten verlaten het onderwijs dan ook.

Sinds 2008 is er de mogelijkheid om via een academische opleiding opgeleid te worden tot leerkracht
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
