Hoe kunnen studenten grip leren krijgen op complexiteit?

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Fred Janssen :
Hoogleraar Didactiek van de Natuurwetenschappen en als opleidingsdirecteur werkzaam bij het ICLON (Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing) van de Universiteit Leiden.
Literatuurverwijzingen
Signals and boundaries: Building blocks for complex adaptive systems.
Holland, J. H. (2012). Signals and boundaries: Building blocks for complex adaptive systems. Cambridge, MA: MIT Press.
Grip krijgen op complexiteit. Onderwijs voor het ‘moeras’.
Janssen, F.J.J.M. (2017). Grip krijgen op complexiteit. Onderwijs voor het ‘moeras’. Oratie. ICLON: Leiden.
Wat is echt de moeite waard om te onderwijzen? Een perspectiefgerichte benadering.
Janssen, F.J.J.M., Hulshof, H. & Van Veen, K. (2019). Wat is echt de moeite waard om te onderwijzen? Een perspectiefgerichte benadering. Leiden. StudioSB.
Generic skills: A Dangerous Myth.
Janssen, F.J.J.M. (2020). Generic skills: A Dangerous Myth. 3 Star learning experiences. An evidence-based blog for learning professionals.
Streetlights and shadows: Searching for the keys to adaptive decision making.
Klein, G. A. (2011). Streetlights and shadows: Searching for the keys to adaptive decision making. Cambridge MA: MIT Press.
The reflective practitioner. How professionals think in action.
Schön, D.A. (1983). The reflective practitioner. How professionals think in action. New York: Basic Books
Re-Engineering philosophy for limited beings: Piecewise approximations to reality.
Wimsatt, W.C. (2007). Re-Engineering philosophy for limited beings: Piecewise approximations to reality. Cambridge: Harvard University Press.
Meest Gelezen
Na twaalf uur debat lijken bezuinigingen op hoger onderwijs onomkeerbaar
Universiteiten willen Toets Anderstalig Onderwijs van tafel
‘Universiteitsbestuurders doen doelbewust aan ontkoppeling ‘woke’ en racisme’
‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’
‘Normalisering schaduwonderwijs vergroot druk op armere gezinnen’
