Hoe kunnen studenten grip leren krijgen op complexiteit?
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Fred Janssen :
Hoogleraar Didactiek van de Natuurwetenschappen en als opleidingsdirecteur werkzaam bij het ICLON (Interfacultair Centrum voor Lerarenopleiding, Onderwijsontwikkeling en Nascholing) van de Universiteit Leiden.
Literatuurverwijzingen
Signals and boundaries: Building blocks for complex adaptive systems.
Holland, J. H. (2012). Signals and boundaries: Building blocks for complex adaptive systems. Cambridge, MA: MIT Press.
Grip krijgen op complexiteit. Onderwijs voor het ‘moeras’.
Janssen, F.J.J.M. (2017). Grip krijgen op complexiteit. Onderwijs voor het ‘moeras’. Oratie. ICLON: Leiden.
Wat is echt de moeite waard om te onderwijzen? Een perspectiefgerichte benadering.
Janssen, F.J.J.M., Hulshof, H. & Van Veen, K. (2019). Wat is echt de moeite waard om te onderwijzen? Een perspectiefgerichte benadering. Leiden. StudioSB.
Generic skills: A Dangerous Myth.
Janssen, F.J.J.M. (2020). Generic skills: A Dangerous Myth. 3 Star learning experiences. An evidence-based blog for learning professionals.
Streetlights and shadows: Searching for the keys to adaptive decision making.
Klein, G. A. (2011). Streetlights and shadows: Searching for the keys to adaptive decision making. Cambridge MA: MIT Press.
The reflective practitioner. How professionals think in action.
Schön, D.A. (1983). The reflective practitioner. How professionals think in action. New York: Basic Books
Re-Engineering philosophy for limited beings: Piecewise approximations to reality.
Wimsatt, W.C. (2007). Re-Engineering philosophy for limited beings: Piecewise approximations to reality. Cambridge: Harvard University Press.