Reflectieonderwijs bereidt student beter voor op stage

Interview | door Michiel Bakker
23 juni 2021 | “Soms horen we dat stagebegeleiders worstelen met studenten die tijdens de stage nog zodanig met zichzelf bezig zijn dat ze niet toekomen aan leren", vertelt Monique Engelbertink van Saxion. Zij promoveerde op een lesmethode die dat voorkomt door studenten middels reflectieonderwijs voor te bereiden op hun stage.
“Docenten waarderen vooral het feit dat de module begint bij het leven en de leefwereld van studenten en vandaaruit hun latere reflectie op professionele identiteit en stage-ervaringen zijn voorbereid”, vertelt Monique Engelbertink over de methode. Beeld: Archief Monique Engelbertink.
Onlangs promoveerde Monique Engelbertink, docent-onderzoeker bij Saxion Hogescholen, op de blended l
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK