Succes ontwerpgericht onderwijs staat of valt met professionalisering docenten

Interview | de redactie
9 juni 2021 | Het succes van ontwerpgericht onderwijs is afhankelijk van de professionalisering van docenten, heeft men bij NHL Stenden geleerd. “Sommige docenten waren extreem kritisch jegens het onderwijsconcept, maar toen ze zagen wat het met studenten deed, zijn ze er hard mee aan de slag gegaan.” Spannend blijft het echter wel. “Docenten moeten studenten meer loslaten dan eerst; dat kan best ingewikkeld zijn.”
“Het werken met oplossingsgerichte processen en vraagstukken uit de praktijk vraagt om een andere benadering van het onderwijs”, vertellen Corrie Sinia en Patrick van Aalst van NHL Stenden. Beeld: Archief Corrie Sinia en Archief Patrick van Aalst.
Nadat NHL Stenden in 2018 uit een fusie van twee hogescholen ontstond, werd die gelegenheid te baat
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK