Succes ontwerpgericht onderwijs staat of valt met professionalisering docenten

Interview | de redactie
9 juni 2021 | Het succes van ontwerpgericht onderwijs is afhankelijk van de professionalisering van docenten, heeft men bij NHL Stenden geleerd. “Sommige docenten waren extreem kritisch jegens het onderwijsconcept, maar toen ze zagen wat het met studenten deed, zijn ze er hard mee aan de slag gegaan.” Spannend blijft het echter wel. “Docenten moeten studenten meer loslaten dan eerst; dat kan best ingewikkeld zijn.”
“Het werken met oplossingsgerichte processen en vraagstukken uit de praktijk vraagt om een andere benadering van het onderwijs”, vertellen Corrie Sinia en Patrick van Aalst van NHL Stenden. Beeld: Archief Corrie Sinia en Archief Patrick van Aalst.
Nadat NHL Stenden in 2018 uit een fusie van twee hogescholen ontstond, werd die gelegenheid te baat
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK