Succes ontwerpgericht onderwijs staat of valt met professionalisering docenten
Interview | de redactie
9 juni 2021 | Het succes van ontwerpgericht onderwijs is afhankelijk van de professionalisering van docenten, heeft men bij NHL Stenden geleerd. “Sommige docenten waren extreem kritisch jegens het onderwijsconcept, maar toen ze zagen wat het met studenten deed, zijn ze er hard mee aan de slag gegaan.” Spannend blijft het echter wel. “Docenten moeten studenten meer loslaten dan eerst; dat kan best ingewikkeld zijn.”
Nadat NHL Stenden in 2018 uit een fusie van twee hogescholen ontstond, werd die gelegenheid te baat
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek