Ziekte van het onderwijs is dat docenten vertrouwen op onderbuikgevoel

Interview | door Michiel Bakker
9 juni 2021 | Studenten hebben een gebrek aan metacognitieve vaardigheden, stellen Jean-Marie Molina en Ernada Koljenovic van de Hogeschool Rotterdam. In de Nederlandse onderwijskolom wordt hen namelijk nergens goed geleerd hoe ze moeten leren. De Toolkit Studentsucces van de Rotterdamse onderzoekers vertelt studenten en docenten wel hoe dat moet.
Ernada Koljenovic en Jean-Marie Molina van de Hogeschool Rotterdam ontwikkelden de Toolkit Studentsucces, waarmee ze studenten helpen met iets dan hen nooit geleerd is: leren leren. Beeld: Archief Ernada Koljenovic en Archief Jean-Marie Molina.
Tijdens de coronacrisis ontwikkelden Jean-Marie Molina
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK