Ziekte van het onderwijs is dat docenten vertrouwen op onderbuikgevoel
Interview | door Michiel Bakker
9 juni 2021 | Studenten hebben een gebrek aan metacognitieve vaardigheden, stellen Jean-Marie Molina en Ernada Koljenovic van de Hogeschool Rotterdam. In de Nederlandse onderwijskolom wordt hen namelijk nergens goed geleerd hoe ze moeten leren. De Toolkit Studentsucces van de Rotterdamse onderzoekers vertelt studenten en docenten wel hoe dat moet.

Tijdens de coronacrisis ontwikkelden Jean-Marie Molina
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
