Houding student als consument vraagt om studentenombudsman

Interview | de redactie
15 september 2021 | Studenten zijn zichzelf steeds meer als consument gaan zien; ze verwachten iets terug voor het collegegeld dat ze betalen, vertelt Lies Poesiat, sinds 2007 ombudsman bij de Vrije Universiteit. Zij ziet de verplichte aanstelling van een ombudsman voor studenten daarom als een logische stap. “Wij ombudsmannen verdienen ons salaris terug.”
“Toen ik begon als ombudsman was het nog niet sjiek om als student te klagen over geld; nu ziet de student zich echter als iemand die veel collegegeld betaalt, zeker wanneer dat het instellingstarief betreft”, vertelt Lies Poesiat, sinds 2007 ombudsman bij de Vrije Universiteit. Beeld: Archief Lies Poesiat
Onlangs verscheen het boek ‘Ombudswerk in het hoger onderwijs’ van Lies Poesiat. Nadat zij eerst
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK