“Basiskwalificatie onderwijs moet startpunt voor continue ontwikkeling zijn”
Interview | de redactie
28 oktober 2021 | Een basiskwalificatie onderwijs (BKO) moet het begin, niet het eind van de ontwikkeling van een academisch docent zijn, zeggen Manon Kluijtmans en Susan te Pas van de Universiteit Utrecht. Zij werkten mee aan een herziening van de basiskwalificatie onderwijs (BKO) en senior kwalificatie onderwijs (SKO) die docenten nog meer dan voorheen moet stimuleren zich gedurende hun hele loopbaan te blijven ontwikkelen.

Onlangs voerde de Universiteit Utrecht (UU) een herziene leergang basiskwalificatie onderwijs (BKO)
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
