“Basiskwalificatie onderwijs moet startpunt voor continue ontwikkeling zijn”
Interview | de redactie
28 oktober 2021 | Een basiskwalificatie onderwijs (BKO) moet het begin, niet het eind van de ontwikkeling van een academisch docent zijn, zeggen Manon Kluijtmans en Susan te Pas van de Universiteit Utrecht. Zij werkten mee aan een herziening van de basiskwalificatie onderwijs (BKO) en senior kwalificatie onderwijs (SKO) die docenten nog meer dan voorheen moet stimuleren zich gedurende hun hele loopbaan te blijven ontwikkelen.
Onlangs voerde de Universiteit Utrecht (UU) een herziene leergang basiskwalificatie onderwijs (BKO)
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
UU-rector verdedigt podium voor Baudet: “Onze plicht om ons dit op de hals te halen”
Hbo-master internationaliseert, hbo-bachelor mbo’iseert
Universiteit Maastricht wacht niet op WIB en UNL en komt met aangescherpt taalbeleid
Instroom wo sterker gedaald dan OCW voorspelde
“We moeten ons radicaal verzetten tegen de systematische aanval op wetenschap”
