“Basiskwalificatie onderwijs moet startpunt voor continue ontwikkeling zijn”

Interview | de redactie
28 oktober 2021 | Een basiskwalificatie onderwijs (BKO) moet het begin, niet het eind van de ontwikkeling van een academisch docent zijn, zeggen Manon Kluijtmans en Susan te Pas van de Universiteit Utrecht. Zij werkten mee aan een herziening van de basiskwalificatie onderwijs (BKO) en senior kwalificatie onderwijs (SKO) die docenten nog meer dan voorheen moet stimuleren zich gedurende hun hele loopbaan te blijven ontwikkelen.
“We constateren nu dat we als docenten eigenlijk te weinig onderzoek doen naar ons eigen onderwijs”, vertellen Manon Kluijtmans en Susan te Pas. Beeld: Universiteit Utrecht.
Onlangs voerde de Universiteit Utrecht (UU) een herziene leergang basiskwalificatie onderwijs (BKO)
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK