Kleurenblinde aanpak van diversiteit is niets meer dan ‘wishful thinking’

Nieuws | de redactie
1 november 2021 | Er bestaat een grote kloof tussen leerlingen met migratieachtergrond en autochtone leerlingen. Die kloof wordt veroorzaakt door de manier waarop docenten omgaan met diversiteit. Universitair Hoofddocent Orhan Agirdag pleit daarom voor een interculturele aanpak in de klas in plaats van een kleurenblinde aanpak. Die laatste aanpak is volgens de onderzoeker niets meer dan ‘wishful thinking’.
Beeld: Gerd Altmann via Pixabay.
Tijdens een online symposium van het Lectoraat Meertaligheid en Geletterdheid van NHL Stenden vertel
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK