Kleurenblinde aanpak van diversiteit is niets meer dan ‘wishful thinking’
Nieuws | de redactie
1 november 2021 | Er bestaat een grote kloof tussen leerlingen met migratieachtergrond en autochtone leerlingen. Die kloof wordt veroorzaakt door de manier waarop docenten omgaan met diversiteit. Universitair Hoofddocent Orhan Agirdag pleit daarom voor een interculturele aanpak in de klas in plaats van een kleurenblinde aanpak. Die laatste aanpak is volgens de onderzoeker niets meer dan ‘wishful thinking’.

Tijdens een online symposium van het Lectoraat Meertaligheid en Geletterdheid van NHL Stenden vertel
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
