Kleurenblinde aanpak van diversiteit is niets meer dan ‘wishful thinking’
Nieuws | de redactie
1 november 2021 | Er bestaat een grote kloof tussen leerlingen met migratieachtergrond en autochtone leerlingen. Die kloof wordt veroorzaakt door de manier waarop docenten omgaan met diversiteit. Universitair Hoofddocent Orhan Agirdag pleit daarom voor een interculturele aanpak in de klas in plaats van een kleurenblinde aanpak. Die laatste aanpak is volgens de onderzoeker niets meer dan ‘wishful thinking’.

Tijdens een online symposium van het Lectoraat Meertaligheid en Geletterdheid van NHL Stenden vertel
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
