Instellingsaccreditatie beter voor open gesprek over kwaliteit
Opinie | door Edwin Koster & Gerhard van de Bunt & Anne-Marie Slotboom
8 december 2021 | Leden van de ‘Stuurgroep Onderwijskwaliteit’ van de Vrije Universiteit bepleiten dat instellingsaccreditatie meer ruimte maakt voor kritische, open gesprekken over onderwijskwaliteit dan het huidige systeem van opleidingsaccreditatie doet. Zij weerspreken dat instellingsaccreditatie slagers hun eigen vlees laat keuren, en betogen dat ook het vergelijk tussen opleidingen niet hoeft te verdwijnen. Tevens formuleren zij op opleidingsniveau drie voorwaarden voor een succesvolle implementatie van instellingsaccreditatie.

Volgens Martijn Meeter kunnen academische opleidingen niet omgaan met kritische beoordelingen en ver
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
