Begeleiding beginnende leraren te weinig gericht op professionele ontwikkeling
Nieuws | de redactie
6 januari 2022 | De kans dat beginnende leraren uitvallen in het eerste jaar is veel groter dan twintig jaar geleden, schrijven auteurs van Fontys en Zuyd. Het begeleiden van beginnende leraren is daarom extra belangrijk, maar die begeleiding is vaak te weinig gericht op professionele ontwikkeling. Daarnaast lijdt de begeleiding onder de tekorten bij scholen en een gebrek aan diepgaande theorie.
Het Nederlandse onderwijs kampt met een nijpend lerarentekort. Terwijl politici en beleidsmakers dru
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu