Twee jaar online lesgeven en nóg geen transitie in de onderwijspraktijk
Opinie | door Jos Fransen & Nynke Bos
12 januari 2022 | In de afgelopen anderhalf jaar hebben docenten ervaring kunnen opdoen met het inzetten van technologie voor onderwijs. Toch is de stap naar een duurzame, effectieve inzet van technologie nog niet gezet, volgens Nynke Bos, lector Teaching, Learning & Technology en Jos Fransen, emeritus lector Teaching, Learning & Technology, beide bij Hogeschool Inholland. "Als we dit momentum niet aangrijpen, is de kans groot dat we terugkeren naar de suboptimale onderwijspraktijk zodra de regelgeving dat toelaat", waarschuwen zij.

Nu hoger onderwijsinstellingen de deuren opnieuw langer gesloten moeten houden, moeten docenten het
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
