Twee jaar online lesgeven en nóg geen transitie in de onderwijspraktijk
Opinie | door Jos Fransen & Nynke Bos
12 januari 2022 | In de afgelopen anderhalf jaar hebben docenten ervaring kunnen opdoen met het inzetten van technologie voor onderwijs. Toch is de stap naar een duurzame, effectieve inzet van technologie nog niet gezet, volgens Nynke Bos, lector Teaching, Learning & Technology en Jos Fransen, emeritus lector Teaching, Learning & Technology, beide bij Hogeschool Inholland. "Als we dit momentum niet aangrijpen, is de kans groot dat we terugkeren naar de suboptimale onderwijspraktijk zodra de regelgeving dat toelaat", waarschuwen zij.
Nu hoger onderwijsinstellingen de deuren opnieuw langer gesloten moeten houden, moeten docenten het
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
“Nederland zal over vijf jaar een achtergebleven land zijn”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport
Taal- en rekentoetsen hebben lerarentekort vergroot maar kwaliteit pabo niet verbeterd
Nieuw kabinet gaat hard “maar behoedzaam” bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap