Wetenschapscommunicatie: kritische journalistiek of universitaire marketing?

Interview | door Ramon van Doorn
31 januari 2022 | Communiceren universiteiten over wetenschap om kennis te delen of om zichzelf te profileren? En zijn wetenschapsjournalisten vertalers van wetenschap of moeten ze juist kritisch naar de sector kijken? Bruno van Wayenburg heeft in beide werelden gewerkt en bespiegelt vanuit eigen ervaring op deze vragen.
“Wetenschappers zijn zelf veel meer gaan communiceren. Ze zijn ook steeds meer gaan openstaan voor telefoontjes van journalisten”, vertelt Bruno van Wayenburg. Beeld: Bram van Wayenburg.
Wetenschapscommunicatie is een thema dat speelt bij zowel universiteiten als de reguliere nieuwsmedi
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Ramon van Doorn : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK