Wetenschapscommunicatie: kritische journalistiek of universitaire marketing?
Interview | door Ramon van Doorn
31 januari 2022 | Communiceren universiteiten over wetenschap om kennis te delen of om zichzelf te profileren? En zijn wetenschapsjournalisten vertalers van wetenschap of moeten ze juist kritisch naar de sector kijken? Bruno van Wayenburg heeft in beide werelden gewerkt en bespiegelt vanuit eigen ervaring op deze vragen.

Wetenschapscommunicatie is een thema dat speelt bij zowel universiteiten als de reguliere nieuwsmedi
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Ramon van Doorn :
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
