Wetenschapscommunicatie: kritische journalistiek of universitaire marketing?
Interview | door Ramon van Doorn
31 januari 2022 | Communiceren universiteiten over wetenschap om kennis te delen of om zichzelf te profileren? En zijn wetenschapsjournalisten vertalers van wetenschap of moeten ze juist kritisch naar de sector kijken? Bruno van Wayenburg heeft in beide werelden gewerkt en bespiegelt vanuit eigen ervaring op deze vragen.

Wetenschapscommunicatie is een thema dat speelt bij zowel universiteiten als de reguliere nieuwsmedi
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Ramon van Doorn :
Meest Gelezen
VVD en Bruins botsen hard over sturing in het hoger onderwijs
Essays schrijven met ChatGPT lijkt leervaardigheid studenten te schaden
Wetenschappers geven negen argumenten om banden met Israëlische instellingen te verbreken
Het is zinvol om als universiteit jaarlijks meer dan honderd persberichten te versturen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
