Houd niet alleen de student verantwoordelijk voor diens motivatie
Nieuws | de redactie
11 februari 2022 | Docenten verwachten dat studenten uit zichzelf gemotiveerd zijn, maar docenten kunnen zelf die motivatie ook ondersteunen of juist ondermijnen, schrijven onderzoekers van de Universiteit Utrecht, Hogeschool Zeeland en Open Universiteit. Om studenten te motiveren kunnen docenten het best hun psychologische basisbehoeften ondersteunen.

In het huidige hoger onderwijs verwachten docenten veel zelfstandigheid van studenten. Ze worden ver
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
De docent die de weg wijst, wordt allengs belangrijker in de impulsmaatschappij
Afspraken met OCW zijn uitgewist alsof ze nooit hebben bestaan, stelt Tilburg University
