Lage studieresultaten houden niet altijd verband met geringe beheersing leerstrategieën

Nieuws | de redactie
7 februari 2022 | Hoewel het verband tussen zelfgereguleerde leerstrategieën en studiesucces bekend is, heeft het weinig zin om elke student met lagere cijfers een cursus in het gebruik van deze strategieën aan te bieden. Onderzoekers van de HAN, de Universiteit Maastricht en de Open Universiteit onderscheiden vier soorten studenten; alleen studenten met een geringe beheersing van deze leerstrategieën hebben baat bij extra begeleiding, schrijven zij.
“De relatie tussen zelfgereguleerde leerstrategieën en studiesucces is complex, schrijven onderzoekers van de HAN, de Universiteit Maastricht en de Open Universiteit.” Beeld: Tirachard Kumtanom.
Recent onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van strategieën om het eigen leren te reguleren s
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK