De leergroeiparadox; hogere leergroei garandeert geen betere prestaties
Opinie | door Marion van Brederode
28 maart 2022 | Volgens Marion van Brederode geven leergroeiprestaties een vertekend beeld van de onderwijskwaliteit van een school. Leerlingen met lage scores op voortgangstoetsen die veel leergroei doormaken, lijken desondanks de hoger scorende leerlingen nooit in te halen. Bovendien kan langdurige hoge leergroei juist een teken zijn dat leerlingen moeite hebben om op niveau te blijven, schrijft Van Brederode.

Om zicht te krijgen op hoeveel leerachterstand leerlingen hebben opgelopen gedurende de schoolsluiti
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Kamer roept op tot schrappen taaltoets
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
Hbo integreert spectaculair in kennissector, universitaire allianties sorteren weinig effect
