Digitale toetsen leveren veel data, maar wat is betekenisvol?
Nieuws | door Janneke Adema
20 april 2022 | Dankzij digitale toetsmethodes is het mogelijk om steeds meer over het gedrag en het denkproces van studenten tijdens tentamens te zeggen. Toch is niet altijd duidelijk welk gedrag aanduidt dat een student de stof echt goed beheerst, blijkt tijdens de Toetsconferentie van de HAN.

Tijdens de jaarlijkse Toetsconferentie van de HAN spraken Romy Noordhof en Marica Balk van Cito over
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
