Lerarenopleiding maakt werk van gelijke kansen

Interview | door Janneke Adema
28 april 2022 | “Het werken aan kansengelijkheid en daarover nadenken heeft te maken met doorvoelen”, meent Marijke van Vijfeijken. De onderzoeker van de HAN opent het gesprek over kansengelijkheid op de lerarenopleiding door de studenten over hun eigen ervaringen te laten vertellen. “Ze ervaarden dat het helemaal niet leuk is als je in een groepje wordt gestopt omdat je iets niet zo goed kunt.” 
Foto: Dorieke Fotografie
In haar boek ‘Wat is eerlijk?’ bespreekt Van Vijfeijken vraagstukken die spelen rond het thema v
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Janneke Adema : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK