‘Laat leraren actief meedoen in onderzoeksprojecten’

Nieuws | door Janneke Adema
12 april 2022 | Leraren moet veel meer dan nu een actieve rol krijgen bij onderwijsonderzoek, zodat zij er ook werkelijk profijt van hebben, blijkt uit nieuw onderzoek van de HAN. Uit groepsinterviews met leraren en onderzoekers bleek dat intensieve en duurzame samenwerking tijdens projecten leraren motiveert om de resultaten mee te nemen in hun toekomstige onderwijs.
Foto: fauxels
De onderzoekers analyseerden 69 onderzoeksrapporten van het Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Janneke Adema : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK