Flexibilisering leidt niet tot grabbeltondiploma’s

Opinie | door Ulrike Wild & Paul den Hertog
24 mei 2022 | “Aan flexibel onderwijs kleeft een aantal hardnekkige misverstanden, bijvoorbeeld het idee dat studenten een bul kunnen behalen door studiepunten voor willekeurige vakken bijeen te harken. De voorstanders van flexibel onderwijs zien echter net zo weinig in 'grabbeltondiploma's' als de tegenstanders. We zien echter wél iets in flexibelere leerwegen, die toekomstige generaties studenten meer kansen bieden om aan te sluiten bij de wensen van zowel de arbeidsmarkt, de samenleving als henzelf”, schrijven Ulrike Wild en Paul den Hertog van het Versnellingsplan.
Beeld: Startup Stock Photos
Tijdens een recente discussie in de Tweede Kamer waarschuwde Lisa Westerveld (GL) dat het wetsvoorst
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Ulrike Wild :  Programmadirecteur Flexibilisering

Ulrike Wild is Programmadirecteur Flexibilisering bij de WUR en aanvoerder van de zone Flexibilisering van het Versnellingsplan

Paul den Hertog :  Consultant Onderwijsinnovatie

Paul den Hertog is Consultant Onderwijsinnovatie bij de HvA en aanvoerder van de zone Flexibilisering van het Versnellingsplan


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK