Lesgeven in het Engels vergt meer dan taalvaardigheid

Nieuws | door Janneke Adema
20 mei 2022 | Het Engelstalig onderwijs moet professionaliseren, schrijven onderzoekers uit Oxford en Dublin. Dankzij haar vergevorderde ‘verengelsing’ is het Nederlandse hoger onderwijs internationaal een voorbeeld. Echter, docenten die lesgeven in het Engels hebben niet alleen voldoende taalvaardigheid nodig, maar ook de pedagogische bekwaamheid om de lesstof goed over te brengen in een andere taal.
Beeld: Nothing Ahead
Hoger onderwijsinstellingen in China en Japan die hun aanbod van Engelstalige opleidingen willen ver
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Janneke Adema : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK