Onderwijs, onderzoek en beroepspraktijk moeten elkaar vaker gedrieën vinden

Interview | de redactie
20 juni 2022 | Voordat hogescholen en bedrijven samen een innovatietraject aangaan moeten de waardenkompassen van onderwijs, onderzoek en werkveld goed op elkaar zijn afgestemd. Voor goede doorwerking is het van belang dat ze alle drie betrokken zijn, vertellen Lex Sanou (Regieorgaan SIA) en Lisette Munneke (HU) naar aanleiding van de pilot met innovatietraineeships. Bij samenwerkingen in deze driehoek valt echter vaak één van deze domeinen buiten de boot.
“Als je vanuit verschillende waardenkaders naar het onderzoek en de verbinding daarvan met het onderwijs en de beroepspraktijk kijkt, ga je met verschillende verwachtingen aan de slag.” Beeld: Pixabay
Hogescholen moeten praktijkgericht onderzoek doen, studenten moeten onderzoekend vermogen ontwikkele
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK