Onzekerheid bij design thinking speelt studenten parten

Nieuws | de redactie
13 juli 2022 | Wie design thinking wil verwerken in het hoger onderwijs, staat een pittige kluif te wachten. Studenten en begeleiders zijn enthousiast, maar vinden het tegelijkertijd moeilijk om een omgang te vinden met de onzekerheid die inherent is aan design thinking, blijkt uit ontwerponderzoek van Inholland en de HvA. Echter, als studenten hun proces aan dat van anderen kunnen spiegelen, vinden ze gezamenlijk de vastigheid die ze individueel ontberen.
Beeld: thisisengineering
In het hoger onderwijs wordt design thinking vaak als een proces gepresenteerd, waarbij het probleem
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK