Meten in het onderwijs: onmisbaar en onmogelijk
Nieuws | de redactie
14 september 2022 | Het hoger onderwijs steunt in belangrijke mate op meetresultaten; niet alleen bij de studievoortgang van studenten, ook bij de vergelijking tussen instellingen en opleidingen. Wat doet dat meten met de onderwijskwaliteit en het onderwijs zelf? Wetenschappers van de VU waarschuwen voor de gebreken van metingen en de zwaktes van de mensen die ze moeten gebruiken.

In Pakhuis de Zwijger, dat in samenwerking met de VU een bijeenkomst over meten in het onderwijs org
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
