Van itereren kun je leren – maar werkt dat altijd zo?
Opinie | door Herman Blom & Bas van Lanen & Martin Struik
26 september 2022 | Ja, enige onzekerheid is inherent aan onderzoek volgens de leer van Design Thinking, maar dat hoeft niet problematisch te zijn. Als studenten kennismaken met verschillende ontwerpstrategieën, kunnen ze per casus bepalen welke strategie het beste past en het meeste houvast geeft, betogen Herman Blom (NHL Stenden), Bas van Lanen (HAN) en Martin Struik (NHL Stenden). Daarbij is het van groot belang dat de docenten, die de studenten begeleiden, zelf ook goed thuis zijn in die strategieën.
Van itereren kun je leren; dat idee lijkt soms het uitgangspunt te zijn in het hoger onderwijs sinds
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek