Omgeving cruciaal voor ongelijkheidseffect digitalisering

Nieuws | door Janneke Adema
10 oktober 2022 | “Zorgt onderwijstechnologie voor meer of voor minder ongelijkheid?” vraagt Carla Haelermans van de Universiteit Maastricht zich hardop af tijdens haar inaugurele rede. “Is het een oplossing, of draagt het bij aan het probleem?” De omgeving van de leerling is cruciaal voor de effecten van digitalisering op de ontwikkeling van het menselijk kapitaal.
Beeld: Carla Haelermans bij haar inaugurele rede
Tijdens haar inaugurele rede waarschuwde Haelermans voor de effecten van digitalisering op ongelijkh
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Janneke Adema : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK