Omgeving cruciaal voor ongelijkheidseffect digitalisering
Nieuws | door Janneke Adema
10 oktober 2022 | “Zorgt onderwijstechnologie voor meer of voor minder ongelijkheid?” vraagt Carla Haelermans van de Universiteit Maastricht zich hardop af tijdens haar inaugurele rede. “Is het een oplossing, of draagt het bij aan het probleem?” De omgeving van de leerling is cruciaal voor de effecten van digitalisering op de ontwikkeling van het menselijk kapitaal.
Tijdens haar inaugurele rede waarschuwde Haelermans voor de effecten van digitalisering op ongelijkh
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek