Omgeving cruciaal voor ongelijkheidseffect digitalisering
Nieuws | door Janneke Adema
10 oktober 2022 | “Zorgt onderwijstechnologie voor meer of voor minder ongelijkheid?” vraagt Carla Haelermans van de Universiteit Maastricht zich hardop af tijdens haar inaugurele rede. “Is het een oplossing, of draagt het bij aan het probleem?” De omgeving van de leerling is cruciaal voor de effecten van digitalisering op de ontwikkeling van het menselijk kapitaal.

Tijdens haar inaugurele rede waarschuwde Haelermans voor de effecten van digitalisering op ongelijkh
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
