‘Docent in geesteswetenschappen moet zich niet opstellen als expert’

Nieuws | door Janneke Adema
3 februari 2023 | Docenten in de geesteswetenschappen moeten zichzelf niet te veel als expert neerzetten maar vooral een begeleidende rol aannemen. Zo luidt de consensus onder beginnende docenten in de geesteswetenschappen bij de Universiteit Utrecht, schrijft onderzoeker Vincent Crone op basis van 47 BKO-portfolio's. Onderwijs in de geesteswetenschappen draait, anders dan in disciplines waarbinnen meer consensus bestaat, vooral om de voortdurende vraag naar kennis op zich, beschrijft hij hun redenering.
Beeld: Antenna (Unsplash)
Noot van de redactie: Dit artikel droeg eerst de titel ‘Docent in de geesteswetenschappen is g
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK