Vergelijking met net iets betere student vergroot succes bij digitaal leren
Nieuws | de redactie
1 maart 2023 | De extrinsieke motivatie en de resultaten van studenten stijgen als zij in een zelfstudeeromgeving de cijfers te zien krijgen van anderen met een enigszins hoger niveau. Deze conclusie komt naar voren uit onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam naar digitaal leren. De intrinsieke motivatie en het bewustzijn van kennisverwerving bleken bij studenten niet te verbeteren door de digitale omgeving.

Het afgelopen decennium heeft digitaal leren mede door de coronapandemie een vlucht genomen. Bij dez
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
