Vergelijking met net iets betere student vergroot succes bij digitaal leren 

Nieuws | de redactie
1 maart 2023 | De extrinsieke motivatie en de resultaten van studenten stijgen als zij in een zelfstudeeromgeving de cijfers te zien krijgen van anderen met een enigszins hoger niveau. Deze conclusie komt naar voren uit onderzoek aan de Universiteit van Amsterdam naar digitaal leren. De intrinsieke motivatie en het bewustzijn van kennisverwerving bleken bij studenten niet te verbeteren door de digitale omgeving.
Beeld: Andrew Neel (Unsplash)
Het afgelopen decennium heeft digitaal leren mede door de coronapandemie een vlucht genomen. Bij dez
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK