Gebruik vaker strips als leermiddel in het hoger onderwijs

Opinie | door Evelyne van der Neut & Maaike Wessels-Compagnie
7 april 2023 | Academische kennis ontsluiten via het format van een strip heeft voordelen. Woord en beeld combineren maakt het voor de lezer eenvoudiger om informatie op te slaan, geeft houvast aan mensen met dyslexie en laat het tempo waarin wordt geleerd aan de lezer zelf. Toch is de strip als academisch leermiddel relatief onbekend in het hoger onderwijs. Daar valt nog een wereld te winnen, schrijven Maaike Wessels-Compagnie en Evelyne van der Neut van Hogeschool Rotterdam.
Maaike Wessels-Compagnie bij pagina 1 van de strip.
Als onderzoekers nadenken over manieren om hun onderzoek te delen, denken ze niet snel aan strips. D
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Evelyne van der Neut : 

Adviseur Taal, Onderwijs en Ontwikkeling, Hogeschool Rotterdam.

Maaike Wessels-Compagnie : 

Adviseur Onderwijskwaliteit, Onderwijs en Ontwikkeling, Hogeschool Rotterdam.


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK