Gebruik vaker strips als leermiddel in het hoger onderwijs
Opinie | door Evelyne van der Neut & Maaike Wessels-Compagnie
7 april 2023 | Academische kennis ontsluiten via het format van een strip heeft voordelen. Woord en beeld combineren maakt het voor de lezer eenvoudiger om informatie op te slaan, geeft houvast aan mensen met dyslexie en laat het tempo waarin wordt geleerd aan de lezer zelf. Toch is de strip als academisch leermiddel relatief onbekend in het hoger onderwijs. Daar valt nog een wereld te winnen, schrijven Maaike Wessels-Compagnie en Evelyne van der Neut van Hogeschool Rotterdam.
Als onderzoekers nadenken over manieren om hun onderzoek te delen, denken ze niet snel aan strips. D
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
UU-rector verdedigt podium voor Baudet: “Onze plicht om ons dit op de hals te halen”
Hbo-master internationaliseert, hbo-bachelor mbo’iseert
Universiteit Maastricht wacht niet op WIB en UNL en komt met aangescherpt taalbeleid
Instroom wo sterker gedaald dan OCW voorspelde
“We moeten ons radicaal verzetten tegen de systematische aanval op wetenschap”
