Nederlandse studenten leren weinig van internationalisering

Nieuws | de redactie
6 april 2023 | Nederlandse docenten geven vaak les vanuit de overtuiging dat er maar één correcte manier is om problemen op te lossen en vragen te beantwoorden. Dat hindert het vermogen van Nederlandse studenten om met internationale studenten om te gaan. Als studenten altijd maar één perspectief voorgeschoteld krijgen, verwaarlozen ze hun kritisch denkvermogen en kunnen ze zich minder goed verplaatsen in het perspectief van iemand met een andere achtergrond, schrijven onderzoekers van Avans en de Universiteit van Lissabon.
Beeld: Mimi Thian
De internationale competentie van studenten verbetert vaak maar weinig bij internationalisering. Zel
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK