Bij blended learning moet docent manoeuvreren tussen vrijlaten en sturen
Nieuws | de redactie
14 juni 2023 | Blended learning kan veel voordelen bieden, maar die worden tenietgedaan als het studenten aan gemeenschapsgevoel ontbreekt. Onderzoekers van de Universiteit Twente onderzochten daarom wat docenten en studenten verstaan onder dat gemeenschapsgevoel. Vooral persoonlijke gebaren en groepsopdrachten blijken belangrijk te zijn – maar daar ligt tevens de moeilijkheid.

Blended learning kan efficiënter werken, gepersonaliseerd onderwijs en groter studentsucces mogelij
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
