‘Praktijkopleiders hanteren vaak eigen beoordelingscriteria’
Nieuws | de redactie
16 augustus 2023 | De beoordeling van leren op werkplekken (zoals een stage) vraagt van hogescholen een andere definitie van kwaliteit dan nu wordt gehanteerd. Praktijkopleiders beoordelen individueel en vanuit de relatie met de student, terwijl hogescholen criteria hanteren die eerder voortkomen uit een traditionele toetscultuur van objectiviteit en meetbaarheid. Die criteria sluiten meestal niet goed aan bij de werkplek, waardoor praktijkopleiders vaak eigen criteria hanteren. Dat blijkt uit het proefschrift van Marlies de Vos.

Wie een beroepsopleiding volgt, leert niet alleen in het klaslokaal maar evengoed in de beroepsprakt
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
