‘Inzet op actieve betrokkenheid tijdens les beïnvloedt motivatie student’

Nieuws | de redactie
1 november 2023 | Docenten die meer instructiestrategieën zoals ‘structuur bieden’ en ‘ruimte geven’ gebruiken in hun les, hebben gemiddeld meer actief betrokken studenten in de klas. Tussen die twee bestaat echter een asymmetrische relatie: het gebruik van instructiestrategieën leidt niet automatisch tot verhoogde motivatie bij studenten. Dat blijkt uit het proefschrift van Frank Assies. Hij onderzocht de invloed van video-coaching van docenten op de motivatie van studenten.
Beeld: Dom Fou
Een gebrek aan motivatie is voor Nederlandse studenten in het hoger onderwijs een van de meest genoe
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK