‘AI-apps in onderwijs moeten verplichte bijsluiter krijgen’

Opinie | door Izaak Dekker
14 december 2023 | AI kan van grote invloed zijn op het onderwijs. Om goed zicht te krijgen op de mogelijke meerwaarde en de neveneffecten, moeten onderzoekers verantwoord experimenteel onderzoek uitvoeren dat dit betrouwbaar in kaart brengt, schrijft Izaak Dekker (HvA). Hij is onderdeel van een interdisciplinair team dat in de komende drie jaar ervoor wil zorgen dat er bijsluiters komen bij AI-apps in het onderwijs.
Beeld: Cottonbro studio
Stel dat je als universitair of hogeschooldocent een enorme berg nakijkwerk hebt en een app ontdekt
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK