‘AI-apps in onderwijs moeten verplichte bijsluiter krijgen’
Opinie | door Izaak Dekker
14 december 2023 | AI kan van grote invloed zijn op het onderwijs. Om goed zicht te krijgen op de mogelijke meerwaarde en de neveneffecten, moeten onderzoekers verantwoord experimenteel onderzoek uitvoeren dat dit betrouwbaar in kaart brengt, schrijft Izaak Dekker (HvA). Hij is onderdeel van een interdisciplinair team dat in de komende drie jaar ervoor wil zorgen dat er bijsluiters komen bij AI-apps in het onderwijs.

Stel dat je als universitair of hogeschooldocent een enorme berg nakijkwerk hebt en een app ontdekt
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
