‘Positioneer onderwijsinnovatie als concept, niet als product’

Nieuws | de redactie
10 januari 2024 | Wie docenten via landelijke programma’s wil stimuleren om onderwijsinnovaties te gebruiken, kan hen het best met elkaar in gesprek laten gaan over zo’n innovatie als concept – en niet als kant-en-klaar product. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Twente. Hieruit blijkt ook dat docenten vooral vanuit intrinsieke motivatie innovatief zijn; het aanbieden van informatie of ondersteuning heeft weinig tot geen invloed.
Beeld: cottonbro studio
Bij onderzoek naar het gebruik van onderwijsinnovaties door docenten wordt vaak verondersteld dat de
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK