‘Positioneer onderwijsinnovatie als concept, niet als product’
Nieuws | de redactie
10 januari 2024 | Wie docenten via landelijke programma’s wil stimuleren om onderwijsinnovaties te gebruiken, kan hen het best met elkaar in gesprek laten gaan over zo’n innovatie als concept – en niet als kant-en-klaar product. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Twente. Hieruit blijkt ook dat docenten vooral vanuit intrinsieke motivatie innovatief zijn; het aanbieden van informatie of ondersteuning heeft weinig tot geen invloed.
Bij onderzoek naar het gebruik van onderwijsinnovaties door docenten wordt vaak verondersteld dat de
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu