‘Internationalisering hoger onderwijs is voortzetting van kolonialisme en neoliberalisme’

Boekbespreking | door Frans van Heest
23 april 2024 | Internationaliseringsvoorstanders prijzen de voordelen in termen van diversiteit en multiculturalisme. In werkelijkheid is dergelijke diversiteit slechts beperkt tot de rijken die hoge studiekosten kunnen betalen en bestaat de ‘diverse’ studentenpopulatie vooral uit studenten van wie wordt verwacht dat ze zich zullen aanpassen aan de westerse leerculturen. Dat schrijft Lucy Bailey van de University of Bahrain.
Lucy Bailey is associate professor and waarnemend decaan van het Bahrain Teachers College, dat bij d
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK