‘Wijze van instructie cruciaal voor succes blended onderwijs’
Nieuws | de redactie
24 april 2024 | Wie blended onderwijs wil ontwerpen dat zowel de studieresultaten als het psychologische welzijn van studenten verbetert, moet goed letten op de wijze van instructie. Dat schrijven Nederlandse en Vlaamse onderzoekers op basis van twee literatuurstudies. Zij doen vier didactische aanbevelingen en noemen twee belangrijke voorwaarden.

De resultaten van studenten zijn iets beter bij blended onderwijs dan bij louter onderwijs op locati
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
