‘Studentenprotesten tonen belang academische verkenning van emoties in hoger onderwijs’

Opinie | door Naomi van Stapele
22 mei 2024 | De term ‘polariserende emoties’ is misleidend. Niet emoties polariseren, maar de dogmatische standpunten die eruit voortvloeien, schrijft Naomi van Stapele. De lector Inclusive Education van De Haagse Hogeschool betoogt dat studentenprotesten voortvloeien uit een gebrek aan ruimte voor emoties in het hoger onderwijs. Daarnaast beschrijft ze hoe een gesprek tussen onder andere Joodse en islamitische studenten mogelijk werd door juist wél ruimte voor emoties te laten.
Emoties in hoger onderwijs
Beeld: Antenna
Er is al veel geschreven over studentenprotesten in Nederland en de rest van de wereld, bijvoorbeeld
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK