“Onderwijs moet ruimte maken voor onzekerheid en pedagogiek”

Interview | door Michiel Bakker
27 juni 2024 | Griekse Muzen, de positie van een praktijkgericht onderzoeker, een oud-Arabisch principe in de hiphop, het verschil tussen pedagogiek en didactiek, spirituele verwondering, en denken vanuit een ‘wij’. Voor Bart van Rosmalen, lector van het eerste uur die onlangs afzwaaide bij de HKU, heeft het alles met elkaar te maken. Hij vertelt over zijn ervaringen en de denklijn die gedurende zijn onderzoek steeds helderder werd. Sommige inzichten belandden daardoor in een handboek, andere in een roman.
Bart van Rosmalen.
Van Rosmalen was van 2007 tot 2011 lector bij het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, daarna drie
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Michiel Bakker : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK