“Onderwijs moet ruimte maken voor onzekerheid en pedagogiek”
Interview | door Michiel Bakker
27 juni 2024 | Griekse Muzen, de positie van een praktijkgericht onderzoeker, een oud-Arabisch principe in de hiphop, het verschil tussen pedagogiek en didactiek, spirituele verwondering, en denken vanuit een ‘wij’. Voor Bart van Rosmalen, lector van het eerste uur die onlangs afzwaaide bij de HKU, heeft het alles met elkaar te maken. Hij vertelt over zijn ervaringen en de denklijn die gedurende zijn onderzoek steeds helderder werd. Sommige inzichten belandden daardoor in een handboek, andere in een roman.

Van Rosmalen was van 2007 tot 2011 lector bij het Koninklijk Conservatorium in Den Haag, daarna drie
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Michiel Bakker :
Meest Gelezen
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
De docent die de weg wijst, wordt allengs belangrijker in de impulsmaatschappij
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
Nieuwe Cyberbeveiligingswet nu “volstrekt onhaalbaar” en ondoelmatig, zeggen koepels
