ScienceGuide staat voor verdieping. Dit is het platform waar de actualiteit en achtergrond elkaar ontmoeten op een inhoudelijke en doordachte wijze. Onder het uitklapteken vind je dus een toelichting, geheugensteun of voetnoot die de redactie of de auteur toevoegt. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat wij in onze artikelen grondig en gedetailleerd in kunnen gaan op belangrijke details, zonder de lezer kwijt te raken.
‘Stop met negeren cognitieve psychologie bij onderwijsontwikkeling’
Boekbespreking | door Henk Verhoeven
28 juni 2024 | Begin niet bij het geluk van studenten en scholieren, begin bij hun bekwaamheid; slimmere mensen zijn gelukkigere mensen, schrijft Fontys-docent Henk Verhoeven naar aanleiding van het nieuwe boek van de Vlaamse hoogleraar Wouter Duyck. Die wil een eind zien aan onwetenschappelijke onderwijsvernieuwingen en pleit voor een nadruk op cognitieve basisvaardigheden. “Hoe moderner de onderwijsmethoden, hoe lager de PISA scores.”
Beeld: Antoine Dautry
Wouter Duyck, hoogleraar cognitieve psychologie aan de Universiteit van Gent, signaleert een aantal
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.