ScienceGuide staat voor verdieping. Dit is het platform waar de actualiteit en achtergrond elkaar ontmoeten op een inhoudelijke en doordachte wijze. Onder het uitklapteken vind je dus een toelichting, geheugensteun of voetnoot die de redactie of de auteur toevoegt. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat wij in onze artikelen grondig en gedetailleerd in kunnen gaan op belangrijke details, zonder de lezer kwijt te raken.
‘Stop met negeren cognitieve psychologie bij onderwijsontwikkeling’
Boekbespreking | door Henk Verhoeven
28 juni 2024 | Begin niet bij het geluk van studenten en scholieren, begin bij hun bekwaamheid; slimmere mensen zijn gelukkigere mensen, schrijft Fontys-docent Henk Verhoeven naar aanleiding van het nieuwe boek van de Vlaamse hoogleraar Wouter Duyck. Die wil een eind zien aan onwetenschappelijke onderwijsvernieuwingen en pleit voor een nadruk op cognitieve basisvaardigheden. “Hoe moderner de onderwijsmethoden, hoe lager de PISA scores.”
Wouter Duyck, hoogleraar cognitieve psychologie aan de Universiteit van Gent, signaleert een aantal
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.