‘Stop met negeren cognitieve psychologie bij onderwijsontwikkeling’

Boekbespreking | door Henk Verhoeven
28 juni 2024 | Begin niet bij het geluk van studenten en scholieren, begin bij hun bekwaamheid; slimmere mensen zijn gelukkigere mensen, schrijft Fontys-docent Henk Verhoeven naar aanleiding van het nieuwe boek van de Vlaamse hoogleraar Wouter Duyck. Die wil een eind zien aan onwetenschappelijke onderwijsvernieuwingen en pleit voor een nadruk op cognitieve basisvaardigheden. “Hoe moderner de onderwijsmethoden, hoe lager de PISA scores.”
Cognitieve basisvaardigheden
Beeld: Antoine Dautry
Wouter Duyck, hoogleraar cognitieve psychologie aan de Universiteit van Gent, signaleert een aantal
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK