‘Eenzijdige kritiek helpt onderwijs niet verder’
Opinie | door Barend Last
11 juli 2024 | In drie recente boekbesprekingen op ScienceGuide bezondigt Henk Verhoeven zich aan een simplistische visie op onderwijsvernieuwing, betoogt Barend Last. Hij deelt Verhoevens zorgen over studentenwelzijn en ondoordachte implementaties van onderwijsvernieuwingen, maar laakt diens “eenzijdige analyses, overgeneralisaties en attributiefouten.” Volgens Last is directe instructie niet de heilige graal, maar is het onderwijs juist gebaat “bij een flexibele, adaptieve aanpak die ruimte laat voor diversiteit en vernieuwing.”

De afgelopen tijd heeft Henk Verhoeven maar liefst drie opiniestukken gepubliceerd bij ScienceGuid
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
