Positieve financiële prestatieprikkels voor studenten bevorderen studiesucces

Nieuws | door Frans van Heest
16 augustus 2024 | Een nieuw onderzoek van de Tsjechische onderzoeker Tomáš Lintner laat zien dat financiële beloningen een positief effect hebben op de prestaties van studenten in het hoger onderwijs. Dit treft ook niet de kansengelijkheid, zoals gevreesd wordt bij de negatieve financiële prikkel van de langstudeerboete die Eppo Bruins wil gaan invoeren.
Het onderzoek werd eind juli gepubliceerd in Educational Research Review. Voor het onderzoek analyse
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu

Frans van Heest : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK