Veel overdrijving, maar weinig wetenschappelijk onderzoek naar AI in hoger onderwijs 

Nieuws | door Frans van Heest
29 augustus 2024 | Veel studies naar het gebruik van AI-toepassingen zoals ChatGPT in het hoger onderwijs staan vol met dystopische of utopische hyperbolen. Deze claims worden echter vaak niet ondersteund door voldoende empirisch bewijs, zeggen Zweedse onderzoekers. Ze roepen op tot meer onderzoek en minder hype-gedrag.
Een recent gepubliceerd onderzoek werpt licht op de opkomst en impact van generatieve AI-chatbots in
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Frans van Heest : 


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK