Veel overdrijving, maar weinig wetenschappelijk onderzoek naar AI in hoger onderwijs
Nieuws | door Frans van Heest
29 augustus 2024 | Veel studies naar het gebruik van AI-toepassingen zoals ChatGPT in het hoger onderwijs staan vol met dystopische of utopische hyperbolen. Deze claims worden echter vaak niet ondersteund door voldoende empirisch bewijs, zeggen Zweedse onderzoekers. Ze roepen op tot meer onderzoek en minder hype-gedrag.
Een recent gepubliceerd onderzoek werpt licht op de opkomst en impact van generatieve AI-chatbots in
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Frans van Heest :
Meest Gelezen
UU-rector verdedigt podium voor Baudet: “Onze plicht om ons dit op de hals te halen”
Hbo-master internationaliseert, hbo-bachelor mbo’iseert
Universiteit Maastricht wacht niet op WIB en UNL en komt met aangescherpt taalbeleid
Instroom wo sterker gedaald dan OCW voorspelde
“We moeten ons radicaal verzetten tegen de systematische aanval op wetenschap”
