Taal- en rekentoetsen hebben lerarentekort vergroot maar kwaliteit pabo niet verbeterd
Nieuws | door Frans van Heest
9 september 2024 | De invoering van taal- en rekentoetsen bij de pabo, bedoeld om de kwaliteit van leraren te verbeteren, heeft niet geleid tot betere studieresultaten of een toename van het aantal werkende leraren. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Maastricht.

De effectiviteit van de ingevoerde taal- en rekentoetsen voor pabo-studenten laat te wensen over. Si
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

Frans van Heest :
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
