Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek
Nieuws | de redactie
14 januari 2025 | Meer financiering voor praktijkgericht onderzoek en een minder rigide scheiding tussen lectoren en docenten kunnen het onderzoek binnen hogescholen een meer gelijkwaardige positie geven in het hoger onderwijs. Bovendien kan dit de maatschappelijke betrokkenheid en impact van hogescholen vergroten.

Een recent onderzoek van de Open Universiteit werpt nieuw licht op de verschillen in maatschappelijk
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
